tisdag 23 februari 2010

Ny dag...

.. Nya möjligheter.
Jag satt hela gårdagen med en idé som visade sig bli så fel. :o/
Hur många gånger kan man sticka om en tröja innan man ger upp
och inser att den vill inte bli gjord,inte denna dag och inte utav mig.
Till sist var jag tvungen att avbryta för att åka till passpolisen
och hämta färdigt pass.
Ibland e det bra att lämna stickmaskinen för när jag kom hem
beslöt jag mig för att göra ett nytt test i ett helt annat garn.
Det var inte ett nytt seriöst försök utan snarare ett
"det får bära eller brista" försök
Ops.... Det hjälpte.....
Lite sömn på saken så inser jag att modellen gör sig bäst i ett helt annat garn.
Ett helt annat klädesplagg blev det,och ja det kommer att fungera.
Lite snopet men jag orkar inte bråka mer med plagget utan det har sagt sitt.
Och så får det bli. Nu är det lite finlir kvar men det är det roligaste.
Nu bär det av till butiken och förhoppningsvis blir det tid till lite mer strikk.
Ha det gott

Inga kommentarer: