onsdag 17 mars 2010

Ingen ordning på mig.

Ja då sitter man hemma på kammaren och inser att inget blev som det skulle idag.
Blå tunika började stickas, rätt maskspänning, och för säkerhets skull extra lång med extra kilar, både i sidan och mitt fram. Nu attans så skulle det passa.
Ops......garnet tog slut.......
Nu måste jag beställa mer blått oxå.
Jag påbörjade en ny "kvadrat" tröja men hann bara med ett framstycke,
så morgondagen får bli lite mer produktiv än denna dag.
Annars så har min dag varit otroligt social med många favoritmänniskor
som alltid förgyller min vardag när dom ramlar in.
Vilken tur jag har.
Tack för att ni finns!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Attans vilken otur!!!
Ibland så vill det bara inte som man själv vill, så bra att du fick lite trevligt besök som kunde muntra upp i eländet. Min mamma gillar verkligen dina modeller, de är så smickrande och kvinnliga säger hon.
Nu ska jag till jobbet (djup suck).
Kram

Sussie sa...

Det glädjer mig att hon gillar dom ;o) Hoppas att du får en lugn natt...hur många nätter jobbar du nu?

Sussie sa...

Usch och fy... Jag har haft en period på ett service-centra (några år) Medans killarna var små, tyckte det var perfekt med att jobba sena kvällar men jobbet i sig var väl inte så stimulerande så jag tröttnade och valde annat. Alla ni som jobbar med det är värda all min respekt. Hur många nätter har du kvar på denna omgången?

Anonym sa...

Jobbar inatt också, sedan är jag ledig till på torsdag, så då blir det lite "sticketid" nästa vecka.
Och ja det kan vara ganska tuff och trist emmelanåt, men jag triva ändå rätt bra just nu, tror dock inte att jag kommer att fortsätta med det alltid.
Nu är maten klar
Kram

Sussie sa...

Smaklig spis :o)