fredag 12 mars 2010

Restgarnsblues



Tack Annica,
Alltid kul att få lite "solsken"

Nu till det svåraste:
Jag väljer att inte skicka den vidare,
dels så finns det så många människor som jag beundrar och som inspirerar mig.
Alla ni här på nätet som bloggar om er och era maskiner,ni är den största "motor" som finns.
Alla är värda en eloge och jag tror att alla snart har fått awarden. :o)

Nu över till något annat.
Jag har under några dagar lekt med en tanke som idag har tagit lite form.
Det blev lite fel,lite mer gråa hår plus en hel del svordomar. :o)
Det finns mycket att finslipa bla halsens utformning/ur-ringning
men annars så känns det ok.
Namnet är självklart "restgarnsblues"
Nu behöver jag ett bollplank, kul eller?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser lovande ut!! :)

ullenochjag sa...

Hur fin som helst! Kul och annorlunda.

Upplagd sa...

...gråa hår har jag redan och svordomar kan jag så jag plankar gärna:))
Den ser helt kalas ut och jag håller med om att den kan vara lite mer urringad. Fö påminner den lite om op-stilen som fanns när jag var ung (allt var i linjer och kvadrater och i svart-vitt).
Häftig och annorlunda blir den! Kul! Jag valde också att inte skicka den där blomman vidare - annars hade jag gett dig trehundrasjuttioelva stycken:))

Sussie sa...

Hallo. Kul ni gillar den, jag har haft den på mig i dag och trivdes bra i den. Ja op-modet är stort igen men bilden är lite missvisande med färgerna, den går i 3 toner av grått plus lite syren.
Att jobba så här linjärt är kul och tänk allt görs med förkortade varv. Jag skulle göra en till idag men det var attans svårt att komma ihåg allt (mitt mönster består av en kladd som jag knappt kan tyda)Det här mönstret får jag jobba rejält på för att det ska kunnas ges ut. Då får jag tacka dig oxå Prizilla för solskens-award.... Jag samlar dom på hög för att tas fram vid behov :o) Nu fick jag en hel del till framtida behov

Surtanten sa...

Det var en väldigt häftig kofta, jättekul ide!

Anonym sa...

Jag säger samma sak. Snygg på bild, bättre i verkligheten!!!