fredag 19 mars 2010

Virkmaskin!


Kan det tänkas finnas en virkmaskin? någon som vet?
Mina händer är sämre än sämst och skulden bär jag själv.
Men kul har jag haft :o)
Nu ska jag väl inte överdriva, för hela dagen har minsann inte varit så himla kul. Basta!
Jag har monterat kvadraten och fäst alla trådar (inte kul)
Och jag vet inte om jag ens är nöjd med resultatet. Illa.
Sen behövdes det lite positiva stickningar
så då gjorde jag en tunika i bomull till mig (äntligen)
Svart, med extra allt. dvs kilar i sidan och fram,
över hela min imponerande nålbädd på 100 nålar.
Om ni hör lite missundsamhet så hör ni nog liiite rätt.
Jag vill oxå ha! dvs många nålar!
Nu klickar min tvättmaskin och mina kläder vill ut.
Ha det så länge

4 kommentarer:

Anonym sa...

Virkmaskin? hmmm....aldrig hört, dags att uppfinna kanske!?! Fästa trådar är verkligen dötråkigt, men måste ju tyvärr göras iallafall.
Ingen bild på tunikan!?!
Javisst blir man grön av avund på ullenochjag, jag vill ha en sån maskin, genast ;)

Sussie sa...

Tänk så mycket man vill ha.....Fler nålar, virkmaskin och säkert en hel del annat oxå som man ännu inte vet om. :o)
Nej tunikan behövde inte fotograferas.. Kanske sparar jag den till dåliga tider..... Kjolen ska oxå fotograferas men det kommer tids nog :o)

ullenochjag sa...

Virkmaskin varför inte, det har säkert uppfunnits men kvinnor kan vara svår flörtade och kanske inte ville anamma den. Men nu har DU chansen, det brukar inte vara så många maskor att hålla ordning på samtidigt... so go for it sister

Sussies virkmaskin...det låter.

Sussie sa...

:o) Jag trodde det skulle kunna finnas en fix och färdig-uppfunnen.Då är det lättare att konstruera ett nytt hattmönster för stickmaskinen....Vojne vojne