tisdag 13 juli 2010

Dvala

Jag har gått in i en rytm som mest påminner om en djup djup dvala.
Alla goda föresatser om produktivitet under semestern har grusats totalt.
Än har jag inte drabbats av den stora djupa förtvivlande ångesten som jag vet kommer att infinna sig. En liten livräddnings planka har jag och det är därför mitt förstånd är ganska intakt :o) Sista veckan kan jag om jag vill/behöver/måste låsa in mig i butiken och vrålsticka och då måste alla tankar om solbränna,mina rosor,alla blåbär i skogen, mitt solvin, god mat och sist men inte minst husköp läggas åt sidan. Husköp mmmmmmmmm jag har hittat "mitt" hus. Det ligger på fel ort,och där är så mycket att göra (vojne vojne) inte alla rätt med andra ord, men mitt hjärta säger att där finns mitt "himma" Vi får se hur det går......:o)
Nu så ska jag sätta mig vid maskinen och göra dagens tröja,för lite arbetsmoral finns det fortfarande
Ha det gott i värmen
Ciao

8 kommentarer:

ullenochjag sa...

Dvala ja, här är det mer åt robot hållet. Går upp och målar,tvättar och skrapar gammal färg. Åh så är det så himla varmt att man knappt står ut,nu finns det en gammal pool men vattnet är okej. Men ingen stickning än även om grejerna står på plats. Men livet är härligt ändå.

Upplagd sa...

Åh lilla pladderhjärtat! Det är faktiskt åkej att göra precis ingenting - likaså att känna sticksuget börja dra i magen. Grejen är att göra vad man har lust med när man är ledig. Och det här med hus låter spännande, vilken är orten? Vi kommer förhoppningsvis ner runt skiftet juli/augusti då en kompis i Smedstorp fyller jämnt. Blir det möjligt tidsmässigt så försöker jag titta förbi, är så nyfiken på din fina butik ...å dig också...

Sussie sa...

Hej....
Det låter som om du trivs med lite robotliv :o) Hur känns det där uppe i dom stooooora skogarna? Börjar det bli "hemma" ???
Ja jag har hittat hus :o) i Stora Herrestad så det är nästgårds så att säga. Nu vill vi bara att ägarn förstår att han ska sälja till just oss och inte någon tät 08:a Hörrudu Eva vilken dålig tajming med att komma just den enda helg som jag är upptagen......Inte snällt....Jag finns i Båstad på hantverksmässan då....Men attans vad kul det hade varit att få träffa dig IRL....Jag kommer upp till Norrland :o) 2:a veckan i Augusti kan vi kanske fixa en dejt???

Sussie sa...

Observera att det mesta ovanför Jönköping är Norrland :o)

ullenochjag sa...

Ha,ha inte norrland precis,men Sverige är avlångt. Ja, nu är jag sörmlänning bor några kilometer söder om Nyköping. Husen behövde lite färg och kärlek, kärleken är gratis men....Men visst är det spännande att röra på sej,man borde nog bryta upp vart tionde år så man inte samlar på sej så mycket grejer i alla vrår. Och kul är det att välja färg på huset,nya maskiner i köket,lite frächa tapeter( nästan allt går i vitt)

Sussie sa...

Låter helt förtjusande :o)
Jag vill oxå......

Upplagd sa...

...klart vi försöker fixa en dejt! Om du nu vill dejta en nollåtta:))
Men egentligen bor jag ju i Norrland:))
Men har du butiken stängd också i den vevan?

Sussie sa...

Jag råkar gilla alla oavsett hår/hudfärg och speciellt var dom kommer ifrån :o) Men om man är skåning så bara måste man få driva om och med 08-orna det vet väl du som bott här nere? Butiken är stängd nu till den 3 Augusti. Robban kommer troligtvis att hoppa in när jag åker upp. Jag flyger upp på torsdagen och hem igen på måndag. Ja vad kul om det kunde dejtas