onsdag 29 december 2010

Back to basic



Ibland när man letar i gamla arkiv så hittar man lite gobitar.
Sådana här små nätta ponchos gjorde jag för något år sen och sedan så försvann dom i glömska....Undrar varför egentligen. Enkelt arbete som är lätt att förändra utseende på beroende på vilket garn som används och självklart kan dom göras större.
Jag har gjort några i 1-trådig ull och fler ska det bli :o)
Jag fotograferade med avigsidan ut för att det tydligt skulle synas var sömmen är.
Annars så har dagen varit för jä..ig....
Huvudvärk som hette duga och samma tröja är nu stickad 3 gr.....
och än är den inte färdig....
Att jag inte bröt ihop totalt idag kan jag tacka Ulla på G-land för :o)
Hon råkade ringa mitt i mitt elände och lyckades få mig på
gott humör igen, inte illa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack det blir nästa projekt kul att man kan hjälpas åt tror du blir glad när min julklapp kommer

Sussie sa...

:o) Du, det är jag säker på att jag blir...Längtar.....