tisdag 30 augusti 2011

Kofta och rosor, men inte tillsammans

En kofta stickad i Kampes 2-trådiga ullgarn och helt underbart enkelt gick det att sticka men däremot inte att sy ihop på maskinen.
Det var alldeles för tjockt för att matas fram smidigt men skam den som ger sig så det gick till sist. Kombinationen med randiga armar till mönstrat livstycke är så snyggt och förlagan finns i en gammal bok som jag tidigare lånat på biblioteket.

Sätter även in en bild på brudbuketten som jag fick äran att göra till svärdottern då hon och sonen blev vigda nu i helgen. Bilden är tagen innan den blev pimpad med lädersnören kring det långa skaftet och ett svart/grått halsband vävdes in bland rosorna. Mums läckert blev det :o)

11 kommentarer:

MarieE sa...

Verkligen klasiskt snygg kofta! Brudbuketten är ju något att drömma om.....älskar rosor, så nu är det bara att hoppas:)
Ha en skön kväll - själv handstickar jag Dahlia cardigan från Interweave Knits (fall 2011)

Sussie sa...

Tack Marie. Ja rosor är det mest underbara som finns ;o) Och hoppet är väl det sista som lämnar en ;o)))) Man vet aldrig vad som händer i framtiden.Väntar med spänning på bilder på din cardigan alltid kul att se vad du hittat på.

EvaiKrusan sa...

Jättefin kofta. Är lite nyfiken på hur randningen på ärmarna är stickad? Mycket fint!!
Rosenbuketten är ljuvlig. Du har många strängar på di lyra.

Upplagd sa...

Ja den är verkligen vrålsnygg och jag blev glatt överraskad av garnvalet. Har jag stickat mycket i, men upptäckte nu först att det kom från Kampes:) Finns ju också i en uppsjö fina färger.
Och din rosenbukett - wow så läcker.

Upplagd sa...

...min dator "omdirigerar" när den ska till dig - har du ändrat i nån adress eller nåt? Och fick du mejlet? Tänkte att det kanske var knas där också...

Surtanten sa...

Verkligt tjusigt, alltihop :-)

Sussie sa...

Tack....På armen har jag låst hålkortet så det randas med en av varje färg, enkelt.Nej Prizilla jag har inte fått ditt mail och med ny dator så vete sjutton vad som hänt med inställningar, får be webmastern titta på det ;o) Jag mailar dig privat.

Sussie sa...

Glömde skriva en jätteviktig sak....Jag har gjort samma upptäckt som du Eva, nämligen att det var samma garn....och jag har gjort mycket av det garnet nu under sensommaren, underbara färger ;o)

Helen sa...

Den trøje er meget smuk - tillykke

Sussie sa...

Tack Helen ;o)

Cecilia Sisslavissla sa...

Jättesnygg kofta. Hur gör du kanterna runt om, de är jättegärna o fina.