söndag 14 december 2008

Julsocka


Jag kunde inte låta bli att sticka igår och det gick med liiite möda. Inte favoritfärger precis men jag insåg att nysta upp nytt garn med en hand var svårt. Så fram med restgarnerna och se där fanns lite grann. Rött och grått, så juligt så. Det gick inte som en dans men det gick..Att sy ihop dom var faktiskt mycket svårare med bandage och allt men bildbevis finns.Det gick det oxå. På maskinen sitter nästa socka och väntar på att bli avplockad...Gissa om jag är stolt över min prestation? En får va glad för det lilla. Alla stordåd får vänta tills stygnen e bortagna.

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej, Din socka såg helt klart supermysig ut. Skulle sticka sockor själv om jag bara kunde. Får ge mig på ett försök. Tack för en fin blogg!!

Sussie sa...

Tack för det..... Och du gav mig en tankeställare....Var sjutton blev dom sockorna av? Dom är tydligen radera från minnet. Illa. Sköt om dig
sussie