söndag 14 december 2008

Söndags-nöje

Jag har fått bort den röd/grå sockan från bädden och varför då inte passa på och göra något för bara mig. Så sagt och gjort. Medans övrig familj tittar på burken så stickade jag ett linne i vitt bomullsgarn, A-format. Jag inser att jag alltmer gått över till att sticka i sidled..hm....??..konstigt....Är det fler som är drabbade av sidledes åkomma? Och varför stickar just ni just så? Marknadsundersökning med andra ord....:o) Jag brukar tjata med mina kunder om olika saker och mycket värdelöst vetande har jag fått tack vare mina undersökningar... Vet ni förresten vilken dag i veckan man säljer flest rosor? försök gissa....Rätt svar återkommer jag med. Svaret på denna fråga grundar sig på 10 års blomsterbutiks innehav......Ciao... Nu finns det en risk att bara dom närmst sörjande vågar svara men det får jag leva med..... ;o)

Inga kommentarer: