torsdag 4 december 2008

Mera pladder



Min maskin kom igår! Jihaaaa Jag blev lite överraskad över hur pass liten och nätt den var. Men jag tror nog ändå att den kan vara funktionell och göra en stickare nöjd.Maskinen är en hobbymaskin ifrån Olax om jag glömt att förtälja det. :o) Jag har aldrig stickat på den modellen tidigare så eftermiddagen gick åt till att "sticka in mig" kul.... Mina andra maskiner är en grovstickare och så finns det en gammal silver reed 360. Just nu så arbetas det mycket med 360:n :o) För att vara en så "färglös" person som jag är så är det fantastiskt kul med lite färg. Det finns en massa "himmafärgat" ullgarn som ska bli till sockor och benvärmare...Bilden ovan är väl inte så färgrik men den visar 2 skatter dvs vännen Emma och en av hundarna "linslusen" Smulan. Vilken tur att Emma ställer upp på fotoäventyr när något plagg behöver visas upp,,,Tack hjärtat....

Inga kommentarer: