lördag 6 december 2008

Vänskapsband

Ja det försöker jag knyta med 150:n . Jag tyckte det var lite ensidigt från början för samarbetsvillig var den inte.Tänk så många fel man kan göra om man inte är observant och behandlar saker med den respekt som den förtjänar.(skäms) Att bli bästa vänner sker inte över en natt. Så vi jobbar vidare på det. Men jag tycker nog att vi blev goa vänner under arbetsdan, resultatet ligger i tvättmaskinen just nu. Vad bidde det då? Jo det blev en klar-röd sjal storlek stooor. Det finns 50 nålar fler på denna maskinen än min grovstickare och självklart gjorde jag den över alla nålarna ;o) Mönstret är enkelt och samma som jag alltid andvänder. Starta med 5 maskor, öka en maska vart annat varv,när man nått full bredd så minskar man vartannat varv tills det återstår 5 maskor, avmaska,,,,,klart......skönt med enkla mönster. I morgon bär det av till Danmark och faderns 70-års "hygge" på kro och då är den "röa" sjalen virad några varv omkring mig...Inte illa för några timmars jobb. Ps glömde säga att garnet var 1-trådig ull och färgad här hemma :o)
Är du nyfiken så kom in i butiken så visar jag...=) House of Passion

Inga kommentarer: