söndag 15 mars 2009

Lösa trådar

Jag målar denna helg oxå. Sista och viktigaste rummet just nu. Sovrummet får sig en uppfräschning och en ny funktion. Vi har installerat en stickhörna till mig. Äntligen kan jag stöka bäst sjutton jag vill (hm? som om jag inte gjorde det tidigare?)nu kan vi äta utan att jag måste plocka undan garnerna och maskinen. Jihaaaa. I gårkväll invigde jag platsen och gjorde då en ny kofta till mig och jag var så smart så att jag tog ut allt jag behövde från sovrummet idag innan jag målade golvet, trodde jag. Det finns en massa trådar som hänger och synålarna ligger bortglömda kvar i sovrummet. Tro nu inte att detta hindrar mig från att bära koftan! No way..... Det blev inga stora förändringar i sovrummet denna gången heller, fast egentligen tycker nog jag att det e stor skillnad på brutet vitt och inte brutit vitt..;o) Nu är väggar.golv och listerna i samma obrutna vita färg. Nu börjar ni förstå att favoritfärgen är vitt eller? Jag får väl återkomma med någon bild på allt detta vita sen när allt är på plats.Nu ska jag tassa in och försiktigt kolla om färgen är torr. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll. Kram

Inga kommentarer: