onsdag 4 mars 2009

Snoddas ????

Dimman ligger tät i huset, doften är berusande och lagom tung. Det doftar Snoddas! Är du en av dom som inte vet vad det är? Synd för då vet du inte hur här luktar. Basta. Fast om jag viskar "kärleksmums" eller är brysk och skriker "chokladrutor" så kanske du är med på doftorgien. :o) Mina Snoddas är en del av mitt jobb inför stick-cafeet i morgon, någon bakar just nu kanelbullar. Är jag lyrisk eller är jag bara hungrig? Måste erkänna att det var längesen jag åt lunch. Dagen har ägnats åt mycket roligare men mindre mättande saker nämligen att packa upp varor. Tänk så mycket vackert det finns och tänk att allt inte får plats här hemma hos mig. vojne vojne. Livet är inte rättvist. Gnäll och åter gnäll. Livet ja..... Det är konstigt, just nu pendlar livet mellan hysterisk lycka och framtidstro men oxå av det djupaste sorg och oro. Jag har egentligen inte lust eller tid till att vara ledsen eller oroad. Ska försöka ta en timme om dagen till att vara "deppig" och kvittra som en trast resten av timmarna. Men idag har jag inte tid och inte i morgon heller så "deppet" får vänta några dagar till. Någon klok person tycker nog att jag ska släppa taget om det sorgsna men se då finns det kvar i bakhuvudet och kan ploppa upp när man minst anar det. Usch hemska tanke. Nä jag kör på med organiserat depp. :o) Nu så borde jag sätta mig med lite montering men jag tror att jag smyger ner och provsmakar lite kaka i stället. Allt som kan göras i morgon struntar jag i just nu....kram alla....

Inga kommentarer: