onsdag 5 maj 2010

By the way.....

Bara måste snabbt få berättat att trots den stoooora storleken så bara älskar jag gårdagens kofta. Den blir min!! Bilderna måste jag erkänna var ur usla så jag hoppas det blir tillfälle nångång att få visa den i sin fulla prakt :o)
Åter till annat viktigt......
Har det begåtts mord här? i så fall ett eller två?
Eller är förklaringen att dom rymt? Kan dom klara sig alla redan? Jag tyckte dom var så små fortfarande så jag har inte hunnit sätta mig i beredskap för att lyfta upp dom i boet varenda gång dom "ramlat" ner.
Det handlar om våra koltrastungar. Vissa år tar grannens katt(jäkel) dom och nu är boet tomt.......Lite dun ligger på gräsmattan...... vojne vojne.....
Om dom är ute på prov så brukar föräldrarna vaka över dom och tro mig det ljudet är högt och enerverande men här är så tyst.......
Stackars mina fåglar..........

2 kommentarer:

Upplagd sa...

...det påstås att katter inte lyckas ta helt friska fåglar. Naturens grymma spratt igen.
Och inte tycker jag att det här är så vansinnigt meningslöst som pladder betraktat...

Sussie sa...

Men....Om dom nu har försökt att flyga (vilket dom brukar göra alldeles för tidigt) så är dom ett lätt byte för K-skrället. Usch.... Jag tror inte att det är bra för mig med fågelbon i min trädgård. Jag känner mig misslyckad som hyresvärd. Men det kommer fler och bättre lycka nästa gång :o).
Lite halvmeningslöst då? Självklart "Pladder" för det är det alltid här hos mig :o)