måndag 17 maj 2010

Trubbel

What a day......
Jag fick fatt på Olax i morse och han blev inte ett dugg klokare än vad jag redan var. Men han hävdar att dessa maskinerna inte kan gå i sönder utan vi har bara missat något litet fel :o) Han kom fram till att Ingrid i Genarp hade samma maskin så vi for genast dit med min maskin för ytterligare tester och felsökningar.
Hennes släde fungerar på min maskin, hennes släde fungerar med min avstrykarplatta, men min släde fungerar inte med hennes avstrykarplatta. :o) Hon är enig med mig och Annica att vredet är det troliga felet. Dvs det som aldrig går i sönder. :o)
Nu är släden och avstrykarplattan uppskickade till Olax och han får försöka fixa till min 6 månader gamla släde. Håll tummarna! Fast jag är strålande glad ändå idag,
Ingrid har lånat ut sin släde till mig så jag kan jobba på i morgon inför Söderslätts-marknaden. Vilken tur att det finns så snälla människor ps.......Annica var precis lika snäll för hon erbjöd mig att få låna hennes maskin :o) (Brother)
Tack för att ni finns
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att vi måste hjälpas åt, vi knasiga maskinister!!!
Vad skönt att du kunde låna Ingrids släde, så att du kan jobba på :)
Hoppas att Olax kan lösa problemet och om inte, så tycker jag att du ska få en ny släde.
Klart att den kan gå sönder, att påstå något annat är i min mening lite oprofessionellt. Bara för att något inte brukar inträffa så betyder det ju inte att det inte kan hända!!!!!
Kram

Sussie sa...

Ja så skönt att det gick att lösa så här :o) Kan du tänka dig mig utan något att göra ? :o) Får se vad han kommer fram till med min släde.....

Anonym sa...

Nä, en sysslolös Sussie, det är en omöjlighet ;) Du hade bara hittat på något annat att göra på den andra maskinen......eller hur!!??

Sussie sa...

mmmmmmmm.......... måste erkänna att jag har haft sådana funderingar. Men jag måste ha något att visa upp, det hade sett något ut annars :o)

Anonym sa...

Visste jag väl.... :)

Upplagd sa...

Det är faktiskt möjligt att det uppstår fel på slädarna. Jag blev till slut tvungen att helt byta min nyinköpta spetssläde och jag vet fortfarande inte vad felet var. Men den nya anlände och har fungerat utan minsta problem...
Jag tycker också du ska be att få den utbytt...

Sussie sa...

Tja han vill inte byta ut den utan snarare laga den :o)