torsdag 27 maj 2010

kofta


Inspirerad av allt skrivande om sommarstickningar så har jag gjort en kofta till mig själv i bomull. Det var första gången jag stickat 2-färgsmönster i bomull och lite trögare och stummare var det allt än i ullen. Men klart godkänt Om det blir en favvokofta eller en hyllvärmare får tiden utvisa. Färgerna jag valde är inte direkt mina vanliga men man tager vad man haver. Kajsa Warg-kofta :o) Jag har virkat runt om med fasta maskor och mitt stora intryck av modellen är Retro.......:o) På gott och ont :o)

3 kommentarer:

ullenochjag sa...

Kul med galjen:o) Visst har den retro stuket, och snygg.

Upplagd sa...

retro är ordet, och den är ssnnyyyggg!
Har du kollat Brothershopens hemsida på bomullskoner? Har hört att det garnet är kanon i maskinerna.

Sussie sa...

:o) Galjen var väl pricken över i:et och ja jag har kollat Brother men där fanns inte mycket att välja på. Carina tipsade om Charima AB så jag får väl ringa dom och kolla priser.....