torsdag 2 december 2010

Pladder....:o)

Hur kul var det nu att göra så många pulsar?
Inte kul alls men nu är det gjort :o)
Hela Japan ordern är färdig och först på tisdag
behöver jag starta med nästa order.
Jihaaaa, jag kan roa mig med vad jag vill i flera dagar :o)
Genast uppstår lite ångest, vad ska jag roa mig med?
Jag behöver vantar, sockar och en massa annat kul
men vill jag verkligen sticka det nu?
Killarna har oxå önskningar om varma ulliga stickisar
vilket gläder mig.
Mellankillen som verkligen inte tål ull (utopiska eksem) bad om en varm tröja häromdagen :o) Jag blev så till mig så jag avbröt allt i stickeriet och kastade mig över projektet.
Det blev en standardmodell på grovstickaren. (Beskrivningen finns i manualen)
Vanlig enkel modell i 3-trådig antracit och den satt perfekt.
Han har haft den på från och till under dagen för han säger sig behöva vänja huden vid materialet ;o) men han gillar den skarpt och värmen var skön. Hoppas att glädjen håller i sig för jag gör gärna mer till honom.
Nu ropar soffan och tv:n på sällskap så med en varm filt kryper jag ner och myser till det. Ha en bra kväll

3 kommentarer:

Carina sa...

Vad vill dom ha i Japan?

Vad flitig du är!!!

Upplagd sa...

Hej lilla pladderfia, så skönt att du tagit dig tid med lite socialblogg igen. Jag tycker du är beundransvärd som orkar sticka som du gör och hoppas du inte sliter ut dig. Det roliga får inte försvinna. Men jag håller med om att det känns lite tomt när liksom allt är klart. Nu står maken på tur så får vi se vad det blir...P&K

Sussie sa...

Hej.
Ja visst e jag flitig :o)
Och lite sliten men det går över väldigt fort, det räcker med en dag eller 2 så är jag på banan igen och kastar mig över nästa projekt.
Japanerna är inte helt enkla att förutspå vad dom vill ha :o) Ingen jämn linje i sitt upp köpande. Denna gången var det väl lite kläder som faktiskt matchade plus pulsar både till män och kvinnor. En order som tagit 2 veckor att sticka dvs 8-9 timmar om dagen. A-modeller, raglan både västar och tröjor. Min käre make lär jag aldrig behöva sticka till då han på ett tidigt maskin-stadium sa att han undanbad sig allt vad stickat hette :o) (hans mamma hade stickmaskin)