torsdag 16 december 2010

Snöstorm, eller vad som helst :o)

I dag har det varit en bra dag....;o)
Ulla på Gotland gillade sina tröjor....
Bra trevliga kunder som påminner mig om varför jag gillar att ha butik ;o)
Lite lek med vantar som gick åt helsicke men som nog lärde mig något.
...a s g....
Sen tog jag upp ett projekt som legat i träda något år (pinsamt)
och jag sitter och syr ihop det nu....
Om det blir bra eller inte vet jag inte ännu
men jag lovar att återkomma med bilder om det blir
någorlunda visbart ;o)
Butiken är svinkall men idag hade jag tillräckligt med kläder på mig
så jag har inte frusit under dagen...jihaaaa
en får va glad för det lilla ;o)
Vad hade jag på mig då???
Jo en tovad ullkofta från Kauni
som i vanliga fall är nästan oanvändbar för den är för varm.....
Just nu är jag glad för att jag har den.
Ps.....Jag har problem med att hitta bra titel/rubrik på mina inlägg
om utifall ni inte redan märkt det :o)

2 kommentarer:

Upplagd sa...

...tycker rubben Snöstorm passar bra. Här uppe är det rent av alldeles ljuvligt juligt, men det får man inte låtsas om. Jag tycker allt blir så vackert med snön, men å andra sidan behöver jag inte ta mig till och från jobb varje dag.
Har inte du en massa stickat att värma kroppen med? Eller gör du som jag - aldrig nåt åt dig själv?
Det var väl inte min smått galet pedagogiska beskrivning som fick vantarna att bråka, hoppas jag:)

Sussie sa...

Visst e det vackert, speciellt när vinden har mojnat. Men inte kan jag arbeta med vantar??!! Och ulltröjor har jag gott om men se du det har inte hjälpt i min kalla butik utan det behövdes extremt varma kläder. Din beskrivning var det inget fel på ;o) om vi bortser att jag tycker det verkar enklare med mitt gamla vanliga sätt att göra dom dubbla på.Det var lite skillnad där med tummen. I går hade jag en ide om vantar på grovstickaren vars hålkortstjosan inte funkar. Jag stickade med 4-trådigt ullgarn och gjorde mönstert manuellt. Problemet kom där uppe vid intagningarna. Det krävs nästan ett helt inlägg på "rubrik" vantar för att förklara :o)