söndag 13 mars 2011

Fådda garner :o)


Snälla Annica kom en dag ner till butiken med en kasse garn till mig :o)
Där var Shetlandsull i väldigt passande färger till mig som är "höst" beigt, brunt och grönt. Jag fick lägga garnerna åt sidan för att fokusera på linet men så fort jag blev klar med dom kläderna så kastade jag mig över ullen :o)
Det blev stickat delar till 2 koftor och idag har jag sytt ihop den ena.
Den ligger just nu på golvet med värme i och jag får passa på hundarna för se ullkläder är det bästa dom vet och även blöt ull värmer som vi alla vet.
Min stickmaskin har påbörjat sin resa ner till Skåne och jag väntar med spänning......

10 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt skall kolla mina dubletter skickar snart paket igen kram ulla

Upplagd sa...

Bussnyggt! Som vanligt! Och jag känner igen mönstret...Har sparat i högen för tångklippning framåt vårkanten:)) Riktigt snyggt! Bra modell du fått till på koftan. Det tycker jag är svårt, men har lyckats med en väst och inbillar mig att det "bara" är att fixa till ärmarna nu...

Sussie sa...

Tackar :o) Ja jag gillar denna modellen men får väl snart variera mig lite, det ligger ett mönster på vänt som jag är så sugen på. Och tack Ulla, det är alltid kul att få paket från dig :o)

Anonym sa...

De garnerna gjorde mycket större nytta hos dig än hos mig ;)
Det blev en jättefin kofta, härligt bladmönster :)

Sussie sa...

Tack Annica. Visst gjorde dom stooor nytta hos mig :o)

Upplagd sa...

hej Fia lilla, har du kollat dina fådda mejl?

Linda Lidén sa...

En sån fin kofta, läckert med färgbytet...

Sussie sa...

Tack Linda. Jag blev själv väldigt nöjd med slutresultatet :o)

Anonym sa...

Ni skulle bara veta hur snygg den är "IRL" och hur den kändes (så mjuk o fin):)

Sussie sa...

Tack Annica ;o) Ja kvaliten var extremt hög på det garnet.
Tack än en gång för det underbara garnet...