onsdag 3 mars 2010

Som det kan bli.


I dag har det varit en händelserik dag.
Har haft besök av en butik som ska sälja mina kläder
och dom har nu valt ut det som dom tror på och vill ha.
Vad valde dom då? Jo linkläderna :o)
Och hör och häpna, min ful/kul-sjal.
Annars så har dagen gått åt till att renskriva
ok-mönstret och att sticka samtidigt.
Gjorde en lite rolig variant, vad tycks?
Passade på att göra mina rosa sockar
så att man är fin om fötterna när man åker till Stockholmo :o)
Börjar få lite "resfeber"

12 kommentarer:

Upplagd sa...

Å va kul, jätteglad för din skull. Måste vara kul att alla är så förtjusta i dina kläder. Det här linnet var också jättesnyggt. Är det grå-svart?

ullenochjag sa...

Ha ha du får väl låta bli att sticka i lin eller hänga undan dom.
Men det är ju kul att det går att sticka samma modell både i ull o lin. Nu blev jag sugen på att sticka knästrumpor i samma garn som tunikan. Ja, då sitter vi på helspänn o väntar på mönstret snart är fredagen här Jippi.:o)

Sussie sa...

Tack.. :o)
Ja det är kul att det fungerar både med lin och med ullen. Det enda jag gör är att minska maskspänningen till linet för det töjer sig så mycket. Det har gått lite troll nu i det här med materialval men vadå, det gör mig inget vad dom väljer bara dom väljer bland mina kläder :o)
Ja det är kul att fler än jag gillar stilen, för den är skön och ledig. Tunikan är randad med svart och grått, blev en rolig effekt av det med det enfärgade oket. Tänk vad fort tiden går....snart e det fredag och jag kan andas ut och ni kan sticka :o)

Upplagd sa...

...åtgången? Har ju 2 hg lin att starta med...

Sussie sa...

Ca 150 gr..... Inte så mycket :o)
Det är ekonomiskt försvarbart att sticka tunikan. Sånt gillar jag.

maskinstickning sa...

Vill ha!!!!!! Tunikan alltså, jag tror jag står över de rosa, trots mitt tjat om att våga, så har jag svårt att våga rosa, vet inte riktigt varför, är kanske rädd för att verka för snäll :)
Kram

Sussie sa...

Men lilla du.....du är snäll!!!!!!

Anonym sa...

Tack för det.....men sååå snäll ;) Jag vet inte det!?!

Sussie sa...

:o) ok... lagom snäll då....Men jag förstår faktiskt vad du menar...Man aktar sig för vissa saker. Jag måste akta mig för söta saker....Jag blir osynlig och inte till min fördel. Men lite rosa funkar för min del....Ska nog sticka pulsvärmare i morgon i grått/rosa

Anonym sa...

Ja, så är det, vissa saker tycker man bara inte funkar på en själv, även om det kan vara fint på andra:)
Grått och rosa, det låter som en läcker kombination!!
Nu ska jag gå och rita av ett mönster till en T-shirt. Det tråkiga är att jag redan har ritat av det mönstret en gång, men jag hittar det inte. Grrr....

Sussie sa...

Hur har det gått med ditt mönster på T-shirten? Jag syr en hel del men har aldrig sytt i trikå hm? borde försöka sy tröjor, det hade varit kul :o) Ps Du har fått mail

Anonym sa...

Jag skrev en lång kommentar igår precis innan jag skulle åka till jobbet, men den "försvann".
Blev tvungen att rita av mönstret igen, hittade inte det gamla. Trist :(
Periodvis syr jag rätt mycket och då gärna i trikåtyger. När flickorna var små köpte jag en overlockmaskin, så de är uppvuxna med mycket hemsydda kläder. En period för några år sedan ville de inte ha hemsydda utan bara köpta kläder. Nu kan de uppskatta kläder som jag har sytt och syr ibland lite själva också, men inte gärna på overlocken. (den är för krånglig tycker de)
TACK FÖR MAILET
Kram